본문 바로가기
영어하고/하루, 30분

[GIU] 88, 89과 all, whole 그리고 each, every 요약

by 영하고 독하게 2024. 2. 28.

1. all, whole 예문

1.1. [all + 셀 수 있는/없는 명사 + 단/복수동사]

All my friends were happy.

내 친구들은 모두 행복했다.

All I've eaten today is a banana.

내가 하루종일 먹은 거라곤 바나나가 전부이다.

Did you spend all the money I gave you?

내가 준 돈 전부 다 썼어?

 

1.2. [whole + 단수 명사 + 단수동사]

Did you read the whole book?

책 전부 다 읽었어?

 

1.3. 비교

They never go out. They are at home all the time.

그들은 절대 나가지 않아. 집에만 내내(=지속적임) 있어.

Every time I see you, you look different.

내가 너를 보는 매 순간마다(=지속성은 없음), 네가 다르게 보여.

 

 

2. each, every 예문

2.1. [each + 단수명사 + 단수동사]

Each book was a different color.

각각의 책은 색이 다르다.

 

2.2. [each of + 복수명사 + 단수동사]

Read each of these senteces carefully.

각 문장들을 주의 깊게 읽어라.

 

2.3. [every + 단수명사 + 단수동사]

Kate has read every book in the library.

케이트는 도서관에 있는 모든 책을 읽었다.

 

2.4. [every one of + 복수명사 + 단수동사]

I've read every one of those books.

나는 그 책들을 모두 읽었다.

댓글